Вбивці музичних альбомів оселилися в мобільнику

Вже без малого десять років підряд музична індустрія з трепетом чекає смерті традиційних альбомів. Спочатку «вбивцею» формату вважали скачування в iTunes, потім — прослуховування музики в Інтернеті. Зараз найбільш вірогідним кандидатом в «кілери» називають мобільні застосування.

Відомі музиканти один за іншим випускають мобільні версії своїх альбомів. Однією з перших була ісландська співачка Бьорк, яка в 2011 році випустила в якості програми для iPad альбом Biophilia. Разом з піснями в додатку були присутніми партитури, анімаційні вставки, музичні есе, ігри і безліч слайдів з виступами співачки. Цей тренд підхопили багато зірок.

У вересні Леді Гага оголосила про те, що випустить свій новий альбом ARTPOP не лише в класичному виді, але і як додаток. До кожної пісні в програмі будуть додані додаткові матеріали: кліпи, чати, ігри, вирізки з модних журналів і інший контент, який дозволить прихильникам Гаги глибше перейнятися світовідчуттям співачки. Зірка має намір не лише регулярно оновлювати додаток, але і спілкуватися через нього зі своїми фанатами.

Британська инди-рок група The XX запустила додаток для iOS і Android, яке пропонує прихильникам «повністю зануритися в альбом Coexist». До кожної пісні в програмі додано відео у високому розділенні. У додатку можна знайти малюнки і тексти пісень. Програма дозволяє читати новини про групу, дивитися розклад концертів і купувати квитки, пише Guardian.

Піддався моді і відомий британський «електронщик» Кельвін Харрис. Він випустив забавне застосування на підтримку свого останнього альбому під назвою 18 Months. Програма програє музичні треки тільки коли користувач смартфону танцює(додаток використовує вбудований в смартфон акселерометр, щоб визначити це).

Американська супергрупа Crosby, Stills, Nash & Young взагалі вирішила заробити через систему підписки, випустивши своє застосування. Сама по собі програма безкоштовна, вона містить біографію співаків, посилання на треки і на офіційний сайт групи. Проте для користувачів, які згодні кожен місяць трохи платити, буде доступний «ексклюзивний контент, оновлення і різні додаткові функції».

Навряд чи мобільні застосування зможуть вирішити усі проблеми музичної індустрії, яка продовжує «просідати» в епоху, коли практично будь-який контент можна безкоштовно викачати з Інтернету. Проте передрікати смерть класичної концепції альбому все-таки рано. Як кіно не убило театр, як телебачення не покінчило кіно, як Інтернет не знищив телебачення, так і музичним застосуванням ніколи повністю не замінити традиційні альбоми. Звичайно, розміри продажів музичних дисків продовжуватимуть скорочуватися, проте рано чи пізно цей процес припиниться.

Завжди залишаться люди, яким приємніше мати альбом улюбленого артиста в якості експоната на полиці, а не іконки в «айфоні». Крім того, музичний альбом — це завжди хороший подарунок. Зараз музичні застосування — це швидше цікавий експеримент, чим реальний конкурент традиційних альбомів.

Comments are closed.