програма від 03 листопада 2012 року

Почнемо ми з найбільшої і зовсім не технологічної події тижня – урагану “Сенди”. Здавалося б, Бог знає, як далеко від нас бушувало, а стежили усі поголовно.

У останній тиждень ураган “Сенди” виявився центральною темою не лише традиційних ЗМІ, але і IT- преси. Google підготував спеціальну “кризову карту”, за допомогою якої можна було дізнатися актуальну інформацію про “Сенди”. На карті відмітили маршрути евакуації і адреси притулків, напрям рухи урагану, дані про перебої в поданні електроенергії і багато що інше.

На YouTube була організована цілодобова відеотрансляція стихійного лиха, а Червоний хрест випустив мобільне застосування з інформацією, що оновлюється, про ураган, яке тут же потрапило в топ-3 Apple App Store. Спеціальна сторінка з’явилася і на Facebook, а мер Нью-Йорк Майкл Блумберг оповіщав жителів про ситуацію в місті через свій аккаунт в мережі Twitter.

Інтернет став одним з самих затребуваних джерел інформації про стихію і найважливішим засобом комунікації в надзвичайних умовах. Про це говорить статистика, обнародувана компанією Sandvine. За її даними, за декілька годин до удару урагану в понеділок інтернет-трафік в США виріс на 114%.

У соціальних мережах обстановка була далека від спокійної. Як тільки шторм досяг східного узбережжя США, користувачі почали викладати знімки лиха в Інтернет. Окрім вже традиційних ресурсів Facebook, Twitter і Instagram з’явився сервіс Instacane – спеціально для публікації оброблених в Instagram фотографій урагану.

Разом із справжніми свідченнями очевидців в соцсетях швидко поширилися підробки. Так, однією з найпопулярніших фотографій, на якій нібито зображений Нью-Йорк під ударом стихії, став кадр з фільму “Післязавтра”, де велетенська хвиля підкочує до статуї свободи. Картинка була оформлена як кадр з камери спостереження, що переконало багато юзерів в її достовірності.

Інша популярна підробка – знімок, де солдати почесної варти під проливним дощем несуть службу у могили невідомого солдата на кладовищі Арлингтон. Перш ніж підробка була розкрита, фотографію встигли передрукувати декілька авторитетних видань, включаючи The Washington Post. Само собою, фальшивими виявилися акули і аквалангісти, плаваючі по затоплених вулицях міста.

У мережі Twitter паніку наводив юзер під ніком @ComfortablySmug. Він поширював неправдиві повідомлення про повсюдне відключення електроенергії і затоплення будівлі нью-йоркської фондової біржі, які отримали не одну сотню ретвитов. Жартівника оперативно вичислили, і зараз вирішується питання про порушення проти нього кримінальної справи.

Острівцем спокою здавався Facebook. В період буйства стихії найпопулярнішим словосполученням в американському сегменті соцсети стало “ми в порядку”. У топ-10 також увійшли слова “вдалося”, “у безпеці” і “в нормі”.

Великі сервіси, чиї дата-центри були далеко від епіцентра урагану, працювали без перебоїв, чого не можна сказати про багато інших ресурсів, сервера яких розташовані на Манхеттене і в Нью-Джерсі. У оффлайн пішли популярні ресурси BuzzFeed, Huffington Post, Gawker і Gizmodo, недоступним також був сайт Bloomberg News і офіційна сторінка ООН.

Багато жителів Нью-Йорка зовсім втратили вихід в мережу, оскільки знеструмленими виявилися усі Нижні Манхеттен, частина Бруклина, Бронкса, Квинса і інші райони. Всього без електрики і доступу в Інтернет залишилося майже 650 000 чоловік. Що бажає підключитися до мережі і зарядити свої гаджети не залишалося нічого окрім як бродити по місту у пошуках безкоштовного громадського Wi – Fi.

Люди ловили сигнал біля аптек, ресторанів і кав’ярень. А деякі телекомунікаційні компанії спільно з технологічними гігантами ніби AOL і Microsoft оперативно організували додаткові точки з безпровідним Інтернетом.

Ураган став причиною відміни декількох очікуваних технологічних подій. У їх числі – презентація Google і конференція D : Dive Into Mobile. Як ні парадоксально, цей факт зіграв на руку деяким IT- виданням. Журналістам порталу AllthingsD вдалося узяти ексклюзивне інтерв’ю у зазвичай зайнятого глави Nokia Стівена Элопа, чий виступ на мобільній конференції не відбувся із-за урагану, а також поговорити із засновником Foursquare Деннисом Кроули. Він пояснив, як в умовах стихійного лиха функціонують інтернет-компанії Нью-Йорка, який останнім часом стає другим центром розвитку IT- стартапов в США.

“Наш офіс в Сохо знаходиться на 10 поверсі, там немає електрики, будівля повністю порожня. Ми з хлопцями з Etsy, Tumblr і Kickstarter разом намагаємося знайти тимчасове місце для роботи. Можливо, попрацюємо у нас або краще у вас? Але виявилось, що у Бруклине електрика теж далека не скрізь, це, наприклад, позначилося на роботі Etsy і Tumblr . Тому ми усі опинилися в однаковій ситуації – в пошуку місця для роботи”, – сказав Деннис Кроули.

Збиток, який ураган наніс технологічному сектору Нью-Йорка, поки що оцінити складно. Це можна буде зробити тільки після повного відновлення енергопостачання міста, на яке, за даними мера, знадобиться ще декілька днів.

* * *

Ну а тепер до великих анонсів, які, правда, теж були сильно зіпсовані стихією. Я про Google, звичайно.

Із-за відповідного до Нью-Йорка урагану “Сенди” компанії Google довелося відмінити офіційну презентацію, на якій інтернет-гігант повинен був показувати свої нові пристрої. Тому корпорація просто опублікувала прес-реліз в офіційному блозі компанії.

Два нові облаштування сімейства Nexus. Обидві презентовані новинки – смартфон і планшет – працюють на базі нової операційної системи Android 4.2. Саме її-то і чекали найбільше користувачі. Проте замість обіцяної версії 4.2 Key Lime Pie на новинках красується трохи оновлена версія Android 4.2 Jelly Bean.

У ній було приділено увазі камері, клавіатурі, з’явилися інші нові функції, типу технології Photo Sphere, які дозволяє знімати панорами без використання сторонніх застосувань, оновлена екранна клавіатура підтримує Gesture Typing – аналог Swype.

Також поліпшили нововведення, доступні ще з версії 4.1. Це можливість використання пристрою декількома користувачами з персоналізацією налаштувань і функцію Google Now, яка заздалегідь повідомляє користувачеві корисну інформацію залежно від розкладу його дня і його маршрутів. Це, власне, все, що стосується софтвера, усі інші нововведення носять виключно “залізний” характер.

Навколо нового гуглофона ніякого секрету давно немає: по вже відпрацьованій однією корпорацією технології, його прототип знайшли у барі Сан-Франциско, розглянули, зробили огляд і повернули в Google. LG побудувала Nexus 4 на базі Optimus G, проте дизайн запозичили здебільшого від Samsung Galaxy Nexus.

Смартфон Nexus 4 уперше в лінійці Google отримав можливість безпровідної зарядки за допомогою індукційної технології. Що невимовно здивувало IT- оглядачів, вони упевнені, що рано чи пізно усі мобільні пристрої перейдуть на такий вид заряджання. Чому Google і LG вирішили зробити це зараз – не зовсім зрозуміло: річ у тому, що доки безпровідні зарядки страждають повільністю.

З мінусів аналітики також відмічають відсутність підтримки модуля LTE.

Що стосується другої новинки – планшета, то варто сказати, що компанія показала два нові інтернет-планшети – новий Nexus 10, а також оновлений Nexus 7(та той самий, продажі якого 10 днів тому стартували в Росії). Тепер він отримав 32 гігабайти і підтримку мобільних мереж 3G. Відносно оновленого Nexus 7 Google заявила, що компанія випускає 16-гігабайтну версію за 199 доларів і 32-гігабайтну за 249 доларів.

А ось 10-дюймовий Nexus робиться на потужностях Samsung Electronics і має екран з показником щільності в 300 пікселів на дюйм. Це дає дозвіл в 2560х1600 – вище, ніж у останніх iPad. Продажі Nexus 10 стартують з 14 листопада за ціною $399 за версію з 16 гігабайтами і $499 за версію з 32 гігабайтами пам’яті.

Варто відмітити, що такою ціновою політикою Google свідомо і відкрито підтримує і навіть вплутується у війну виробників девайсов з компанією Apple. Правда, поки, судячи з ціни на iPad mini, компанія Стіва Джобса ніяк не реагує на подібну демпінгову стратегію.

Мало не найважливіша частина планшетного оновлення – можливість роботи на пристроях під декількома аккаунтами, тобто, планшет може стати тепер загальним – сімейним, робітником – пристроєм, в якому кожен має свій простір зі своїми застосуваннями.

Цікаво, що для телефонів такий функціонал не викотили. Начебто злякалися Nokia, у якої є патент на це для телефонів. Потім Nokia заявила, що від патенту відмовилася, і взагалі у неї ніхто не запитував. Незрозуміло, загалом.

* * *

А ось Microsoft презентував свою нову операционку для мобільників на іншому узбережжі США, тому прес-релізами не обійшлося, хоча зал на прес-конференції забитий був не так вже і щільно.

У Сан-Франциско Microsoft офіційно показала нову мобільну операційну систему Windows Phone 8.

“Якщо ви один з сотень мільйонів людей, які використовуватимуть Windows 8 наступного року, то немає кращого телефону для вас, чим Windows Phone 8”, – прорекламував продукцію компанії Стів Балмер.

З дійсно нових функцій варто відмітити Kid’s Corner – батьківський контроль, персоналізацію екрану блокування і можливість контролю над використанням інтернет-даних.

В якості слабенького вау-фактора(слабенького тому, що до Росії це, звичайно, відношення не має) можна рахувати те, що усі покупці WPh8- смартфонів отримають безкоштовний доступ до інтернет-радіо Pandora строком на один рік. Без реклами! Усе інше вже знайомо журналістам і оглядачам, бо це вже третя презентація мобільної операционки Windows Phone 8 – її вже показували на презентації Nokia, НТС і незабаром ще раз покаже Huawei.

Дивно, що мобільну операционку так розтягнуто і довго презентують. І ще страннее, що в спеціальному знятому презентаційному кліпі віце-президент Microsoft Джо Бельфиоре порівнює Windows Phone 8 з іншими системами саме на прикладі HTC. А розумні телефони Nokia, які по ідеї вважаються якщо не флагманом, то найближчим партнером Microsoft, залишаються як би осторонь.

І ще цікаво, що розуміючи недостатню наповненість маркетплейса застосуваннями, компанія Microsoft пообіцяла в точності привнести туди 46 найпопулярніших мобільних застосувань з 50, яких саме, втім, не уточнили.

У аналітичній компанії CCS Insight відмічають, що багато експертів недооцінюють значущість виходу Windows Phone 8. Сьогодні ринок смартфонів – це один з самих швидкорослих ринків у світовій економіці. Цього року по всьому світу може бути продані до 800 мільйонів смартфонів, а через три роки, на думку аналітиків, цей показник може дійти до мільярда в рік. При цьому експерти визнають, що Microsoft дійсно запізнилася на смартфонний ринок, і, якби вона випустила ОС класу Windows Phone 8 роки два назад, зараз розклад сил на мобільному ринку міг би бути зовсім іншим.

Поки експерти оцінюють і недооцінюють, сутичка вже почалася, причому, як ми вже говорили, між самими виробниками винфонов. HTC першими встигли провести в Росії презентацію своїх апаратів – тих самих, що навіть по назві Windows Phone by HTC. Не обійшлося без гучних заяв, ось тільки не знаю, кому вони адресовані – колегам-конкурентам з Nokia, або Microsoft. Річ у тому, що у віце-президент НТС Флоріан Зайхе розпочав з наступної фрази: “Ми розуміємо виндоусфон краще за усіх, робимо виндоусфон краще за усіх і продали їх більше усіх”. Фактично, тим самим тайваньська компанія оспорює статус Nokia як найближчого партнера, який на екосистему Windows зробив найбільшу ставку фактично.

Флоріан Зайхе, віце-президент НТС по регіону EMEA : “Ми хочемо послати ринку абсолютно чіткий сигнал, що у нас було дуже сильне партнерство з Microsoft із самого початку. Це очевидно і з боку Microsoft – в тому сенсі, що ви ж бачили Стіва Баллмера, що анонсує наші продукти. І ми разом з Microsoft придумали назву для апаратів – Windows Phone by HTC, щоб послати і ринку, і споживачеві прямий сигнал – якщо ви шукайте виндоусфон, це, напевно, найкращий”.

Ось, власне, їх “флагман” 8 Х. Компактний, незважаючи на великий екран в 4,3 дюйми, і акуратний, але в усіх інших стосунках – стандарнтий майкрософтовский телефон. Відрізняться від інших у винфонах можна тільки звуком – тут підсилювач Beats, і камерою – у HTC це лінзи з дифрагмой 2,0 і передня камера ширококутна, можна групові фото робити вже з відстані витягнутої руки. Коштує він 24 тисячі, що на тисячу дешевше за основного конкурента – Lumia 920, і, як сказано в рекламі, на 20 копійок легше, тому що в Lumia 185 грамів, але у неї і екран більший. З іншого боку, Nokia не стандартний виндоусфон, там досить багато унікальних функцій. Загалом, не встигли вийти на ринок, як вже подряпалися, що називається. Повніший огляд винфонов буде наступного тижня, тим більше, як ви розумієте, наступного тижня і Nokia представляє в Росії свої апарати. Це розгляди внутрішні, а Microsoft приділив увагу конкуруючим платформам.

* * *

Незабаром після презентації Windows 8 Стівен Синофски вирішив висловитися на тему, як Microsoft з партнерами “вдало” знайшли рішення представити “величезні обчислювальні потужності за меншою ціною, ніж у “фруктового” конкурента”. Зокрема, він говорив про повноцінні ноутбуки на Windows 8, які продаються за ціною в 279 доларів, і протиставляв їх 7-дюймовому “планшету для відпочинку” – iPad mini за 329 доларів. За словами Синофски, з їх боку “це не просто збиття ціни, це інженерні роботи, які призводять до падіння вартості”.

Windows 8 офіційно поступила в продаж минулої п’ятниці і, враховуючи величезну кількість партнерів, які роблять “залізо”, у Microsoft зараз є досить переваг для конкуренції з ноутбуками і планшетами від Apple.

Синофски відмітив, що він задоволений якістю комп’ютерів, які роблять Acer, Lenovo і Dell : “Це маса тонких, легких, сенсорних ультрабуков, які стоять на сотню менше, ніж MacBook Air”, – відмітив президент підрозділу Windows в Microsoft.

Такі випади у бік Apple, схоже, передбачав Тім Кук. Він за день до презентації Windows 8 сказав, що нова операционка бере на себе надто багато, намагаючись служити одночасно і на ноутбуку, і на планшеті.

“Ви могли б спроектувати машину, яка літає і плаває, проте, я не думаю, що вона робитиме будь-яку з цих дій дуже добре”, – відмітив Тім Кук в ході телефонної конференції.

І цей невмілий момент: доки Синофски хвалить пристрої на Windows 8 і порівнює їх з еппловскими продуктами, не на користь останніх, звичайно, в ЗМІ з’являються повідомлення про те, що передзамовлення на iPad mini вже закрите – купили усі.

Не можу не згадати і сутичку бульдогів під “яблучним” килимом – або що це там. Стало відомо, що з Apple йдуть Скотт Форстолл – віцепрезидент, курируючий iOS, і Джон Бровит, що десять місяців керував роздрібними магазинами компанії. Що тільки не говорять про це – що Форсталла звільнили за карти, що він втратив місце за свій характер -, але треба розуміти, що Apple – одна з самих закритих компаній світу, і що там відбувається, в точності нікому невідомо. Але одне зрозуміле: конструкція компанії почала мінятися, тому що Джобса більше немає.

* * *

А тепер – про одну з найбільших і, що називається, багатих з бачених мною прес-конференцій російських інтернет-компаній. Апдейт від Mail.ru по розмаху поступався тільки конференції Yandex, на якій запускали Я-браузер.

Компанія Mail.ru Group відсвяткувала цього тижня свій 15-й день народження. І на великій конференції, присвяченій цій події, зробила відразу декілька гучних анонсів. І, напевно, найважливіший з них: для виходу на зарубіжні ринки Mail.ru Group використовуватиме нове глобальне ім’я my.com.

“Тому що, як вам відомо, Mail.ru і Odnoklassniki.ru мають деякі обмеження по запуску на зарубіжних ринках з точки зору імені. І ми довго думали. Взагалі для мене це було одне з найважливіших питань за останні півроку. Я практично думав над ним щодня. І сьогодні ми раді оголосити, що використовуватимемо новий бренд my.com при виході наших продуктів на зарубіжний ринок”, – заявив генеральний директор Mail.ru Group Дмитро Гришин.

І хоча найчастіше в компанії як приклад виходу на європейський і американський ринки приводять ігри, найімовірніше, Mail.ru Group почне промоутировать на my.com поштовий сервіс.

Річ у тому, що доля російської аудиторії давно стала постійною величиною, а холдингу потрібний приріст користувачів. Величезний інтерес у оглядачів викликала ціна домена, а оскільки від коментарів на цю тему менеджмент компанії відмовляється, то журналістам доводиться гадати. Двохбуквений домен в зоні .com – задоволення дороге, тому називаються різні цифри: від 300тисяч до 12 мільйонів доларів.

Ще один цікавий анонс носить бренд ICQ, але при цьому з самою “аською” пов’язаний досить опосередковано. Інтернет-холдинг Mail.ru Group розгортає в Москві одну з найбільших безкоштовних Wi – Fi- мереж. Вона складатиметься приблизно з 500 хот-спотов, розташованих в кафе, парках, вокзалах і аеропортах.

Зараз ця мережа, що дістала назву ICQ WiFi Free, існує у вигляді приблизно десяти точок доступу, проте, до середини листопада цього року обіцяють побудувати цілком. На питання, навіщо Mail.ru Group знадобилося створювати безкоштовну Wi – Fi- мережа і вже тим більше називати її ім’ям колись популярного у світі сервісу миттєвих повідомлень, в компанії відповідають просто, але все одно незрозуміло.

“Це наша маркетингова політика. Ми хочемо, по-перше, подивитися, як поводяться користувачі инстант-мессенджинга в цих мережах, як вони поводяться в кафе і ресторанах. Таким чином, ми, звичайно, хочемо популяризувати свої сервіси і, в першу чергу, сервіс ICQ. Якщо зайти зараз на точку, то можна подивитися вітальну сторіночку, і там не лише ICQ, але ще і мейлрушні сервіси. Так що це більше маркетинг”, – пояснив керівник напряму интернет-мессенджеров Mail.ru Group Ігор Єрмаков.

За словами Ігоря Єрмакова, робота мережі впродовж перших двох місяців покаже, чи буде компанія нарощувати число хот-спотов. Проте доступ до інтернету через ICQ WiFi Free обіцяють залишити безкоштовним і в перспективі.

І ще один анонс від Mail.ru Group: соціальна мережа “Однокласники” намагається грати в російський аналог Spotify. На презентації сервіс назвали “інтернет-радіо”, хоча, по суті, це просто сервіс рекомендацій для розділів “Відео” і “Музика”. Функція в розділі “Музика” працює так: користувач при прослуховуванні свого улюбленого виконавця може натиснути кнопку “Схоже”, і “Однокласники” запропонують композиції, які потенційно могли б сподобатися користувачеві.

“Усі треки, які потрапляють до нас, каталогізуються. Оскільки до нас потрапляють мільйони треків, ми обробляємо масу інформації : назва трека, його довжина, якісь hash- коди цього трека для того, щоб скласти каталог. Після цього ми намагаємося прибрати дублікати. Ми намагаємося зрозуміти, знайти найпопулярніші треки, і тільки після цього ми починаємо аналізувати що ще слухають люди разом з цими треками. Усі ці кроки складають досить велику математику, і тільки після того, як ми їх пройшли, ми змогли зробити ось це просте натиснення”, – розповів керівник бізнес-підрозділу “Соціальні мережі” Mail.Ru Group Ілля Широков.

Що з цього вийде, і чи житиме такий дивний формат, поки незрозуміло. І знову ж таки: доки сервіс безкоштовний. Західні аналоги типу інтернет-радіо Pandora або Spotify “живуть і заробляють” на підписці і рекламі. Проте, на думку Іллі Широкова, реклама такий сервіс виправдати не зможе, тільки викличе роздратування у користувачів.

“Ми зараз проводимо експеримент з “Гала-рекордс”, з Нікітіним і іншими російськими студіями. Вони надали нам тільки частину нашого контенту, щоб ми могли продемонструвати що ми можемо для них заробляти гроші. Той контент, який вони нам передають, люди можуть викачувати вже за гроші. Тобто, прослуховувати безкоштовно, вони з’являються в усіх рекомендаціях безкоштовно. Але для того, щоб викачати трек до себе на телефон або на комп’ютер, треба заплатити невелику суму грошей – 10 рублів, якщо не помиляюся. І ось саме по такій моделі, ми хочемо рухатися далі”, – продовжив Ілля Широков.

Потрібно відмітити, що все-таки виглядає схема декілька дивно: зараз у розпорядженні “Однокласників” 3 тисячі треків для продажу і мільйони композицій, залитих на сервіс користувачами для безкоштовного прослуховування.

Хай-тек:

Comments are closed.