як Twitter, Google і Instagram пережили вибори Обами

Головна світова політична подія, вибори американського президента, залишила глибокий, можливо, навіть історичний слід у Всесвітній мережі. В першу чергу вони стали справжнім тріумфом для Twitter. Там вже назвали виборчу кампанію «найбільшою подією в історії» мікроблогу.

По-перше, Twitter жодного разу за весь час голосування не «обвалився». Ресурс впродовж дня приймав до 400 тисяч твитов в хвилину. При цьому він залишався працездатним.

Креативний директор Twitter Дуг Боумен із цього приводу написав: «Покойся зі світом, Fail Whale». Мається на увазі картинка з усміхненим китом, якого марно намагаються підняти в небеса пташки — логотипи Twitter. Таке зображення бачили користувачі мікроблогу, якщо він був недоступний.

Тепер, натякають в керівництві, це у минулому. Всього в день голосування вибори набрали більше 20 мільйонів твитов, і це не рахуючи репостов. Журналісти навіть вели по «Твиттеру» власну статистику голосування. Багато виборців писали, за кого віддали голос: за останньою статистикою, таких було більше 20 відсотків від загального числа. Ну, а переможне повідомлення Барака Обами — фраза «Ще чотири роки» і фотографію президента з першою леді стала найпопулярнішим твитом усіх часів. Його перепостили до себе в стрічку майже 600 тисяч користувачів.

Тим часом, якщо Twitter став притулком тих, хто цікавиться політикою, то Google, навпаки, в останню мить притягнув найбільш «темну» категорію громадян.

У останні дні перед голосуванням тисячі американців відкривали пошукову систему, щоб поставити одне питання: «Хто балотується в президенти США»?. Причому справжній вибух інтересу стався безпосередньо за день до голосування. Це дивно, але статистика невблаганна: найбільше таких запитів поступало з штатів Нью-Йорк, Флоріда, Техас і Каліфорнія. Останні, до речі, традиційно республіканські. Можливо, тому Ромни і програв: його виборці просто не знали, що потрібно за нього голосувати.

Окремо на виборах відзначився Instagram. Його користувачі почали фотографувати свої виборчі бюлетені і викладати їх в Інтернет. По тегу #vote в пошуковій системі Instagram знаходиться більше 460 тисяч різних фотографій.

Приблизно половина з них — це бланки з іменами кандидатів, сфотографовані перед відправкою в урну. Між тим, у багатьох штатах це заборонено. Так, в Північній Кароліні поліцейські вилучили телефон у одного з користувачів Instagram, коли той намагався сфотографувати свій бюлетень, і оштрафували молоду людину.

У штаті Вісконсін закони ще суворіші, там за фотографування виборчого бланка і зовсім передбачена кримінальна відповідальність, тобто, можна буквально потрапити за грати. Але цього року, на щастя, обійшлося без політв’язнів.

Відмітимо, до речі, що для користувачів Instagram президентські вибори головною подією не стали. Їх значно більше притягнуло інше, але теж передвиборна подія — ураган «Сенди». Як повідомив один з творців і діючий керівник Instagram Кевин Систром, більше 800 тисяч фотографій отримали тег #Sandy.

«Це, можливо, єдина подія в історії, яку стільки фотографували. Ви тільки вдумайтеся: якщо 800 тисяч фотографій з’явилися в Instagram, то скільки ж їх було всього? Це унікальний інструмент. По цих фотографіях можна відтворити хронологію подій. Ми спостерігаємо цікавий період в історії людства, коли люди таким чином фіксують буквально все, що їх оточує», — пояснив головний виконавчий директор Instagram Кевин Систром.

Comments are closed.