інтерв’ю з гаджетоманьяком і «залишитися в живих» з Google

Стів Возняк дав інтерв’ю техноблогу TechCrunch. Легендарний співзасновник Apple, який від початку і до кінця зібрав перші моделі Macintosh, удостоїв похвали Microsoft.

«Останнім часом Microsoft показав досить багато інноваційних рішень, дивлячись на які хочеться сказати «вау»!. Це дійсно щось в корені міняє. Вау, вони дійсно йдуть своїм шляхом, а не йдуть за конкурентами. Я маю на увазі традиційні операційні системи iOS і Android. Мені здається, співробітники Microsoft закрилися у своїх лабораторіях і старанно намагалися придумати щось інноваційне. Схоже, вони роздумували на цю тему 3 роки. А Apple в цей час просто з помпою презентувала черговий iPhone і, здається, трохи відстала. Це мене дуже сильно турбує», — признався Стів Возняк.

На нинішній стан речей в Apple знаменитий програміст дивиться без особливого оптимізму:

У історії Apple вже були погані часи. Тоді ми просто поставляли споживачам поліпшені версії Macintosh, що регулярно оновлюються, кожні півроку або рік. І коли Стів Джобс повернувся в компанію, ми займалися тим же самим : у нас була успішна формула для заробляння грошей, і ми продовжували їй користуватися, роблячи старі комп’ютери. Але просто якісні поліпшені продукти не мають нічого спільного з інноваціями в стилі Apple.

На думку Возняка, культовий принцип Apple — ставити основною задачею зручність користувача — зіграв з компанією злий жарт.

«Можу сказати, що ви, я і більшість людей, які дивляться це інтерв’ю, — комп’ютерні гики. Але 90% людей у світі — ніякі не гики. І, на мою думку, пристрій ніби iPad потрібніше їм, а зовсім не нам. Він надійний, простий, все сам вирішує за вас, не доставляє занепокоєння і не вимагає зайвих знань. У цьому «спрощеному» світі живе безліч людей, але в нім немає місця інноваціям», — констатував Стів Возняк.

Возняк прокоментував і недавній відхід з Apple віце-президента Скотта Форстолла, провідного розробника iOS. З чуток, відставка сталася із-за провалу картографічного сервісу компанії.

«Cкотт Форстолл — це людина, якою я, з одного боку, можу захоплюватися за вклад в якість продуктів, які мені подобаються. З іншого боку, я можу його засуджувати за те, що йому не вдалося. Чи за те, що він був жорсткою, владною, не дуже доброзичливою людиною. Але таким був і Стів Джобс», — розвів руками Стів Возняк.

Співзасновник Apple також відмітив, що система стосунків між людиною і технологічними корпораціями викликає у нього побоювання.

«Я люблю технології. Це моє життя. Усі ці нові апарати, як їх сполучати один з одним, як вони там працюють. Я гаджетоманьяк. Але ми занадто довіряємо технологіям, надто багато віддаємо інформації про себе. Хто усім цим зараз управляє? Інструменти контролю знаходяться в руках у великих компаній. І це мені зовсім не подобається», — з жалем помітив співзасновник Apple.

* * *

Google запустив мобільну гру з доповненою реальністю. Проект під назвою Ingress розробили в спеціальному підрозділі Google Niantic Labs, який очолює колишній керівник географічних проектів компанії Джон Ханке.

Ймовірно, саме тому Ingress «прив’язана» до справжнього місця розташування гравців у реальному світі і поєднує віртуальний і реальний ігровий досвід.

По сюжету, який був навіяний культовим серіалом Lost(«Залишитися в живих»), гравці повинні збирати капсули з новим видом енергії. Їх місце розташування підказує встановлене на смартфон застосування. Капсули потрібно приносити до спеціальних порталів, після чого гравець дістає можливість проходити нові місії.

Учасники гри діляться на 2 команди — «Освіченої» і «Опір». Гравцям необхідно співпрацювати, щоб збільшувати підконтрольні команді зони з порталами. У кінці гри, на проходження якої, за задумом розробників, користувачам буде потрібно близько півтора років, переможе одна з команд.

Втім, в інтерв’ю порталу Allthingsd Ханке натякнув, що в майбутньому гра може трансформуватися в щось нове : Google планує залучити до роботи над нею сторонніх розробників і користувачів. При цьому юзери вже турбуються, що гру може зіпсувати реклама. Відомо, що партерами Ingress буде ряд брендів і торгових мереж.

Allthingsd пише, що ще на стадії розробки гра викликала великий інтерес в Росії, тому творці вписали в сюжет деякі «російські аспекти». Правда, про що саме йде мова — не уточнюється. Користувачі техноблога Хабрахабр вже відзвітували, що Ingress працює в Москві і деяких інших російських містах.

Поки що гра доступна тільки власникам Android- пристроїв. Ingress безкоштовна, завантажити її можна через магазин Google Play. Оскільки проект знаходиться у бета-версии, для запуску потрібний активаційний код, який можна отримати, зареєструвавши email на сайті проекту.

Comments are closed.