Президент підрозділу Windows і Windows Live в Microsoft Стівен Синофски покидає компанію

Схоже, цю подію можна назвати найгучнішою відставкою року. Усередині Microsoft Стівена Синофски останнім часом називали наступником CEO компанії Стіва Балмера, вказуючи на те, що його нове призначення залежатиме від успіху Windows 8 і планшета Surface, продажі яких стартували всього два тижні тому. Проте, тепер Синофски, посилаючись на особисті причини, покидає компанію.

«З виходом Windows 8 і Surface, я вирішив, що прийшло час відійти від моїх обов’язків в Microsoft. Людині потрібні перерви між продуктивними циклами для того, щоб поміркувати про майбутнє, і це також відноситься до мене. Після 23 років роботи над продуктами Microsoft, я вирішив покинути компанію, щоб шукати нові можливості, яким потрібний мій досвід. Моя пристрасть до створення сильна як ніколи, і я планую сфокусувати свою енергію і творчість в цьому ж напрямі», — так говориться в листі Синофски до співробітників Microsoft.

Синофски прийшов в Microsoft в 1989 році як рядовий програміст, і вже через три роки став асистентом Біла Гейтса. У 1999 році він очолив Office- підрозділ, а в 2006-му він став віце-президентом і главою Windows і Windows Live. На нього була покладена місія відновити репутацію після запуску невдалої Windows Vista.

Усередині Microsoft про Стівена говорили як про жорсткого і вимогливого керівника, який схиблений на контролі кожного аспекту роботи. За його стиль управління, а також виступів на сцені його, жартома, називали «Джобс на стероїдах». Втім, успішне виведення Windows 7 на якісно новий рівень з лишком покривало усі конфліктні сторони характеру Синофски.

Два тижні тому на запуску Windows 8 в Нью-Йорку Синофски грав ключову роль. Тоді здавалося, що Стівена вже готують до ролі керівника компанії, тобто, на місце Балмера. Тому для IT- співтовариства відхід глави підрозділу Windows відразу після запуску нової ОС — несподівана звістка, між тим, в корпорації, ймовірно, були готові до такого розвитку подій

Незважаючи на цілком успішну роботу, як пише The Verge, посилаючись на свої джерела, Синофски блокував продукти, які, на його думку, потенційно могли ослабити роль Windows, а значить і його самого, усередині компанії. CNET наводить приклади, як Синофски в 2009 році не дав хід проекту по розробці мобільної операционки Windows Phone7. У 2010-му Синофски буквально задушив на кореню прототип SkyDrive — сервісу хмарного зберігання даних, який курирував головний архітектор програмного забезпечення Рей Оззи — людина, яку Біл Гейт бачив своїм наступником в Microsoft.

Ще і тому звільнення Оззи тоді стало найгучнішою подією в галузі. Важливо, що, деякі продукти MS могли б з’явиться на світ на два-три роки раніше, і це значно б змінило стан мобільного і хмарного ринків, коли б не посилена зацикленість Синофски на Windows.

Хтось з тих, що працювали на Стівена порівняв метод роботи Синофски з «радянським центральним управлінням», відмітивши, що «суворий контроль згори душить інноваційне мислення знизу». Той факт, що Стівен не звертав уваги на інші підрозділи, ніяк не в’язався з роллю керівника компанії, яким він міг би стати.

За даними інших інсайдерів в Microsoft, відставка Синофски є особистою ініціативою Стіва Балмера, який останнім часом часто конфліктував з ним відносно напряму розвитку Windows.

Після відходу Синофски відповідати за програмне забезпечення Windows і пов’язану з ним апаратну частину, буде віце-президент корпорації Джулія Ларсон-Грін. А продажі операционки візьме на себе Тами Реллер. При цьому вона збереже пост фінансового директора і директора по маркетингу підрозділу по розробці Windows. Важливо, що обидва топ-менеджери підкорятимуться безпосередньо Балмеру.

Потрібно визнати, що момент для відставки не найлегший. Кардинально новий інтерфейс «вісімки» викликав — і це природно — неоднозначну реакцію у користувачів. Світ ще треба переконувати в необхідності переходу на нього. У рецензіях на Windows 8 вказують на окремі недоробки і дивності, що, загалом, з’ясовно — продукт новий. Плюс тертя з партнерами, які побачили у власних апаратах Microsoft, — Surface — загрозу власному бізнесу. На цьому фоні звільнення «батька» усього проекту важко назвати позитивним сигналом ринку.

Говорять, що Балмер, звільняючи Синофски, заручився підтримкою Гейтса. І взагалі, що причиною всьому — його, Балмера, конфлікт з главою підрозділу Windows. Але в першому після відходу Синофски інтерв’ю генеральний директор ні словом, ні виразом обличчя цей конфлікт не підтвердив.

«Стівен повинен робити в житті те, що він хоче. Але скажу, що його вклад в Microsoft навряд чи порівняється з внеском якого б то не було іншого професіонала у розвиток якої-небудь компанії», — завив Балмер.

Зате він дав досить чітку відповідь по іншій гарячій темі. Планшет Surface — не виключення з правил. Microsoft і далі робитиме залізо сама.

«У нашій стратегії сталося зрушення, хоча я не назвав би це кардинальним поворотом. Я упевнений, що в найближчі 5 років велику частину пристроїв під Windows 8 як і раніше робитимуть наші партнери. При цьому абсолютно очевидно, що для нас об’єднання софтвера і заліза представляє великий простір для інновацій. І цей простір явно не обійдеться без присутності Microsoft», — заявив Балмер.

*** ***

А тепер про іншу гарячу тему тижня — мирний договір між Apple і НТС. З репараціями.

HTC і Apple, два виробники мобільних пристроїв, врегулювали патентні розбіжності. Компанії відкликали з судів подані один проти одного позови і уклали угоду про ліцензування розробок строком на десять років, причому воно торкатиметься усіх поточних і подальших запатентованих технологій. Згідно нової домовленості, HTC зможе використати у своїх моделях найпопулярніші технології Apple, включаючи універсальний пошук по пристрою, розблокування сенсорного екрану типу «slide — to — unlock» і тому подібне. Подробиці угоди жодна із сторін не розкриває. Оглядачам і аналітикам доводиться будувати версії на коротких коментарях. Приміром, представники HTC оголосили угоду строго конфіденційним, але відмітили, що воно не сильно ударить ним по кишені. Значить, роблять висновок аналітики, HTC погодилася платити Apple відрахування. Але ось які — питання відкрите.

Ще пару місяців назад в такий результат справи навряд чи хто-небудь повірив би. Топ-менеджери HTC обіцяли битися до останнього, навіть незважаючи на великий програш Samsung. Протистояння компаній почалося в 2010 році, і HTC тоді зазнала втрат. Цього року, приміром, її нові смартфони були затримані на кордоні США і не змогли вчасно потрапити в продаж. Це сталося якраз під час заборони на продажі деяких облаштувань НТС — таким чином Комісія з міжнародної торгівлі США задовольнила вимогу корпорації Apple, HTC, що звинуватила, в порушенні двох патентів. Трохи пізніше заборона була знята, але це був великий удар по репутації HTC в Америці.

З боку Apple це задоволено неожиданий крок. Зовсім нещодавно судді США визнали Samsung, ще одного Android- виробника і суперника Apple на мобільній арені, винній в порушенні ряду патентів і зобов’язали компанію виплатити штраф в розмірі близько мільярда доларів. Що цікаво, HTC притягувалася в США за порушення практично тих же самих патентів, але її Apple відпустила з гачка. IT і телеком-обозреватели пояснюють це просто: у справі проти Samsung у Apple було значно більше доказів. Багато корейських моделей дійсно дуже нагадують по дизайну облаштування Apple. Samsung, на додаток, усвідомлено скопіював дизайн і деякі технології, про що говорять роздобуті «яблучною компанією» внутрішні документи корейської компанії. На додаток, у Samsung божевільні об’єми продажів, а тому Apple може зажадати величезний штраф за порушення.

HTC же є дуже дрібною мішенню. Компанія знаходиться не в самому завидному фінансовому положенні і відчайдушно намагається знайти свою стежину на ринку, де домінують Apple і Samsung. HTC швидше за все вважає, що краще заплатити Apple і рухатися далі, ніж нескінченно витрачати гроші на гонорари юристам.

І ще одна версія, що пояснює цю угоду, про яку написали відразу декілька незалежних один від одного оглядачів. Версія, що попахує теорією змови між Apple і Microsoft проти Google. Вже більше року деякі виробники смартфонів на Android платять відрахування Майкрософту. Зараз виник прецедент, коли виробники пристроїв на андроид починають платити відрахування ще і Apple. Виходить нашарування відрахувань, яке у свою чергу робить виробництво девайсов на Android менш прибильним зайняттям. Із цього приводу оглядачі вже гірко жартують, що після виплат усіх необхідних сум компаніям навряд чи вистачить засобів на виробництво самих смартфонів. І, схоже, ми дійсно спостерігаємо за планомірним виштовхуванням виробників з поля Android на поле Windows Phone 8.

Центральний матеріал нашої програми — інтерв’ю з віце-президентом Google Бредли Хоровитцем, людиною, яка відповідає за соціальні сервіси пошукової системи. Тобто і за найнезрозуміліший продукт — Google+. Інтерв’ю записане дивно, за допомогою устаткування для відеоконференцій.

Питання: Можете представити яку-небудь свіжу статистику що стосується нинішнього стану G+. І, нас, звичайно, найбільше Росія цікавить.

Відповідь: Ми не робимо ніякого розбиття по регіонах. Але у нас є дані, які можна озвучити. Дві дуже вагомі цифри. Перша: кількість реєстрацій в G+ по всьому світу перевищила 400 мільйонів. Не усі вони дуже-дуже активні, але активна місячна аудиторія — більше ста мільйонів чоловік. Маються на увазі люди, які заходять або безпосередньо на G+ на вебе, або використовують мобільні застосування. Тобто за рік ми доросли на 100 мільйонів, це зростання, що прискорюється, ми задоволені.

Питання: Тобто ви хочете сказати, що ви друга за розміром соцсеть у світі?

Звіт: Я думаю, тут є географічні відмінності. У деяких регіонах ми другі, в деяких — Twitter більше. Але якщо подивитися на зростання, за місяці ми пройшли шлях, який зайняв у інших 5-8 років, і якщо врахувати прискорення, то це просто питання часу, коли ми займемо важливе місце в соціальному Інтернеті.

Питання: Але ви мережа, що дивно розвивається. Ви говорите, сто мільйонів користувачів, а при цьому вимушені боротися з іміджем пустинного міста примар, причому я так розумію, це не лише російська ситуація, а світова. Просто читав пару статей про це. Чому люди — і в першу чергу журналісти — не бачать активне життя в G+ відразу і їм потрібно якісь пояснення від Google.

Відповідь: Цьому є декілька пояснень. По-перше, коли ми запускалися, було багато скепсису, що Google взагалі може зробити щось соціальне. Послужний список Google в цьому сенсі не дуже хороший: Orkut був популярний тільки у Бразилії і Індії, Buzz провалився. Крім того, мені здається, багато хто не розуміє, що для зростання соцсети потрібно час, і рік — це дуже маленький відрізок. А люди порівнювали нас з Facebook вже на третьому місяці — не найвдаліше порівняння. Але зараз нас вже перестали називати містом примар. Чесно сказати, я не упевнений, що ми вже та мережа, де усі поздоровляють один одного з днем народження або діляться усіма моментами свого життя. Бажано, звичайно, щоб це було так, і сподіваюся, одного разу ми такою мережею станемо. Зараз є інші сценарії використання G+. Це можливість спостерігати за знаменитостями або відеоконференції hang — out — унікальна пропозиція нашої мережі. Я не думаю, що ми ростемо зараз за рахунок інших сервісів — швидше, нами користуються паралельно з ними.

Питання: Я опитав своїх читачів в соцсетях, і вийшло ось що: в Росії G+ популярний більшою мірою в регіонах, а не в столиці — і серед специфічних груп: інженери, що зрозуміло, і, я був здивований, учителі. Це що, перші ластівки, так починалося усюди, або мережа просто зручна для специфічних груп?

Відповідь: Знаєте, до російського ринку ми підходимо по-особливому. Тут неймовірні фахівці в комп’ютерній області, чудові інженери, академічні центри. Так, коли G+ тільки стартував, першими в нього прийшли саме люди з сектора високих технологій, учені і студенти, так що спочатку у нас була така, академічна аудиторія. Думаю, у багатьох регіонах, ми виросли з цього. Ви просто не наберете 100 мільйонів учених і фахівців, їх стільки немає. Але, можливо, Росія відстає і у вас G+ як і раніше користуються круги фахівців, а не публіка в цілому. Але ми, звичайно, хотіли б зробити продукт для усіх. Зрозумійте, у нас не така, як у усіх, ситуація. Нам не треба набирати аудиторію — вона у нас вже є. Нам просто треба змінити сприйняття Google як набору не пов’язаних між собою сервісів — на користь єдиної екосистеми, з єдиними налаштуваннями.

Питання: Досі в Росії в соціальній сфері аудиторія, в основному, йде за популярними блогерами, так званими суперюзерами, які роблять якщо не велику частину контенту, то, безперечно, саму затребувану. Найзручніший метод користування соцсетями для популярних блогерів — можливість робити крос-пост, тобто експорт повідомлень з однієї мережі в іншу. З Twitter в Facebook, звідти — в G+. G+ такої можливості не дає. Чому?

Відповідь: Якщо подивитися в минуле, років 5 назад спонсорував такий проект, як Opensocial якраз для взаємодії між соцсетями. І здебільшого, цей проект був проігнорований ринком. І ми зрозуміли, що є бізнес-причини, по яких найбільші соцсети не хочуть ділитися інформацією. Хочуть складувати її і не віддавати іншим. Але у нас є і інші причини: коли публікатор повідомлення береться за важіль і його текст випльовується одночасно в 5 мереж Twitter, Facebook, G+, це погано для користувачів загалом, тому що обговорення розбивається на безліч гілок. Тут одні розмовляють, там інші, і дуже сумнівно, що автор братиме участь в дискусіях всюди. А це дуже важливо — присутність автора повідомлення, — а не просто розшпурляти всюди своє повідомлення і перейти до чогось іншого. Я думаю, кінець кінцем, ми введемо підтримку можливості кросс-поста, ми збираємося відкривати нашу платформу наступного року і, звичайно, подумаємо і про це.

Питання: Так коли це станеться, наступного року? Через три роки?

Відповідь: Так, я думаю наступного року. Поки ми не можемо сказати точніше.

Питання: Ще про комунікаційні особливості G+. Я не можу зрозуміти, навіщо ускладнювати продукти. Ось ви, наприклад, дублювали сервіс Gtalk — мессенджера, прив’язаного до Gmail. І якщо у мене відкриті і пошта, і соцсеть, я отримую повідомлення відразу і там, і там. Що означає, що один зі списків контактів — підмножина іншого.

Відповідь: Так

Питання: Мене це заплутує. Навіщо ви зробили простий і працюючий вже продукт, як мінімум, складніше?

Відповідь: Я думаю, що це цілком справедлива критика, і нам треба працювати над тим, щоб зробити продукт простіше — і єдиним. Ми не прагнули ускладнити вам користування сервісом, це побічний ефект. Ніяких конкретних термінів я назвати не можу, але повторюю, ваша критика справедлива, і ми збираємося все виправити.

Питання: чи Правильно я розумію, що ви об’єднаєте продукти і замість Gtalk у мене тепер буде мессенджер G+?

Відповідь: Так. Думаю, нам треба об’єднати не лише з Gtalk, але і з іншими способами комунікації. Зараз цей СМС, мессенджер, дзвінки, відеоконференції, чат. Надто багато продуктів, орієнтованих на протоколи зв’язку. У мене має бути можливість спілкуватися з Павлом, вами, наприклад, безшовний міняючи протоколи. А зараз багато різних застосувань, кожне з яких спадщина якихось робіт у минулому. І найближчим часом, місяці або рік, ми почнемо все об’єднувати.

*** ***
Скандал тижня. На ресурсі «Хабрхабр» була викладена детальна інструкція того, як можна отримати доступ, а просто перехопити чужий Skype- аккаунт. Цікаво, що автор повідомляв про цю уразливість ще в Skype, ще три місяці тому, але реакції не було, і він зважився на відкриту публікацію. В результаті за день Skype- аккаунти «викрали» у досить відомих в Рунеті людей: Носика, Варламова і Муртазина, — але явно в цілях, що називається, proof of concept, довівши усім, що методика дієва. Тільки після цього Skype зайнявся своєю помилкою і її виправив.

*** ***

На прощання — новини від Nokia, досить цікаві, тому, що не про телефони, а про карти. Свою картографію Nokia зараз надає для усіх гравців платформи Windows Phone 8, я навіть цікавився у гендиректора компанії, чи не продали вони цей сервіс Microsoft. Карти не лише не продані, але і стають окремим бізнесом.

Компанія Nokia анонсувала нову картографічну і локаційну хмарну платформу Here(Тут). Під цим брендом зберуться усі картоориентированні сервіси компанії. Перед тим, як запустити Here, в компанії досить довго вивчали досвід попереднього сервісу Ovi Maps, особливу увагу приділяли тому, як користувачі використовують картографічні рішення. У результаті, за задумом компанії, нова платформа багато в чому покладатиметься на призначені для користувача дані для самоудосконалення. Як приклад привели російське місто Уфа, в якому призначені для користувача мітки показують необхідність відновити дані, оскільки там з’явилася нова дорога.

«Якщо дивитися в глобальному масштабі, то ми надаємо свої картографічні сервіси в 200 країнах, а навігацію — в ста країнах. Чотири з п’яти автомобілів, що мають вбудовану навігаційну систему, сьогодні використовують наші рішення. Це дуже сильна позиція, яка виникає з нашого досвіду розробки, і сьогодні вона доповнена новими можливостями для мобільних пристроїв», — пояснив виконавчий директор Nokia Стівен Элоп.

Окрім персоналізації на нових картах відображатимуться улюблені місця і маршрути користувача, в Here буде доступна голосова навігація, маршрути громадського транспорту, а також формат 3D-карт. Під час презентації Here компанія Nokia заявила про придбання Earthmine — розробника технології для розвитку тривимірних карт. Earthmine дозволяє об’єднувати фотографічні дані з даними моделювання, як би «одягаючи» фотографії на моделі міст. На практиці, це дозволяє створювати «народний Street View» з мінімальними витратами для оператора сервісу.

«Ми збираємося заробляти на сервісах, пов’язаних з місцем розташування абонента взагалі, і Here зокрема, за допомогою продажу наших пристроїв, в яких картографічні і навігаційні можливості реалізовані краще, ніж в облаштуваннях конкурентів. Коли ж наші рішення портируются на інші платформи, ми можемо монетизувати їх за допомогою ліцензування. Так само, як ми показали, можна використати і можливості вбудованої реклами, яка показується залежно від вашого географічного положення. Приміром, скидочное пропозиції прямо за рогом», — додав Элоп.

У Nokia обіцяють, що Here буде доступний на більшості мобільних ОС. Згідно з оголошеними в середу планами, компанія в першому кварталі 2013 року має намір випустити версію для Android, а всього через декілька тижнів має намір показати Here Maps для iOS. Природно, додатки будуть безкоштовними для користувача.

Найцікавіше зміна стратегії компанії : якщо раніше Nokia намагалася робити сервіси тільки для своїх смартфонів, то зараз починає випускати ПО для усіх. Це означає не лише пряму конкуренцію на ринку, де фінська компанія трималася осібно, була отакою державою в державі. Це ще — хай і побічно — вказує на те, що керівництво Nokia, образно кажучи, «не складає усі яйця в один кошик» і таким чином намагається підстрахувати компанію.

*** ***

Підсумкові повернуться до вас через тиждень. Нагадуємо про наші короткі, щоденні випуски і радіопередачу «Інтернет-кафе ‘Собака'» на «ВЕСТИ-ФМ», по воскресіннях, в 17 з копійками. Планета, поки!

Comments are closed.