Opera ставить на музику, а хакери граючи відмивають гроші

Opera Software запускає музичний сервіс в Росії. Проект працюватиме по підписці: приблизно за 150 рублів в місяць користувачі отримають можливість викачувати і прослуховувати необмежену кількість музики з бібліотеки треків Opera.

Кількість доступних композицій сьогодні перевищує 2 мільйони. Функція завантаження треків буде доступна усім юзерам, окрім власників iPhone із-за специфічних обмежень iOS. Володарі гаджетів Apple зможуть прослуховувати композиції в режимі стриминга.

Нині Opera веде переговори з російськими мобільними операторами про інтеграцію свого нового проекту в їх тарифні плани. У компанії вважають, що таке співпраця буде вигідна операторам, оскільки музичний сервіс притягне молодіжну аудиторію.

“Ми сервіс більше позиціонуємо як завантажувальний. Ми вважаємо, що це досить цікава, приваблива модель, тому що все, що зараз на слуху, – це стримингові сервіси. Буде місячний платіж залежно від того, у якого оператора абонент підписується. Модель All You Can Eat – тобто все, що він зможе викачати собі на девайс, він зможе узяти з нашого порталу. На сьогодні сервіс знаходиться в дослідно-комерційній експлуатації, в принципі, він вже доступний для користувачів наших. Досить відвідати мобільний сайт, здійснити підписку на послугу і гойдати музику”, – роз’яснює директор по розвитку бізнесу Opera Software в Росії і СНД Артем Зінов’єв.

Новий сервіс розроблений спеціально під мобільний браузер Opera Mini, але працює і в інших оглядачах. У компанії відмічають, що проект вирішили в першу чергу випробувати саме в Росії, оскільки це один з ключових ринків для Opera Software.

Opera Mini – дійсно найпопулярніший мобільний оглядач на вітчизняному ринку. За даними StatCounter, за жовтень браузером користувалися 52,5% володарів мобільних пристроїв. Конкуренти значно відстають: на долю браузеру для Android- пристроїв припало майже 19%, а Safari для iPhone – близько 14%.

Музичні сервіси з легальним контентом давно поширені в західному сегменті мережі. Найвідоміший інтернет-магазин – iTunes Store. Ним користується близько 400 мільйонів активних юзерів.

У IT- пресі ходили чутки, що Apple має намір прийти зі своїм сервісом в Росію вже в жовтні, проте цього не сталося. Крім того, великою популярністю в США і Європі користується сервіс Spotify – через нього можна тільки прослуховувати музику в режимі стриминга, можливість скачування при цьому відсутня. Місячна підписка коштує 10 євро, але, як і iTunes Store, Spotify в Росії недоступний.

Росіяни мають доступ до безкоштовного музичного сервісу потокового відтворення Nokia Music. Втім, йдеться тільки про власників смартфонів з лінійки Lumia.

Вітчизняним користувачам схожий продукт пропонує Яндекс: музична бібліотека Яндекс.Музики налічує 4,5 мільйона треків. Поки що сервіс доступний тільки власникам iPhone – пряма підписка через сайт коштує 199 рублів. Окрім цього існує десктопная версія Яндекс.Музики, їй можна користуватися абсолютно безкоштовно. Android- додаток в Яндексе обіцяють випустити до кінця року.

Експерти ринку налаштовані не занадто оптимістично. Не секрет, що росіяни не звикли викачувати музику за гроші. Так, через неможливість конкурувати з піратами і високого рівня відрахувань правовласникам, навесні закрився розважальний сервіс Fidel.ru, а через пару місяців – проект Yota.Музика. Від Яндекса звітів про прибутки поки що не поступало.

Незважаючи на це в Opera Software упевнені, що проект чекає успіх:

“Якщо порівняно з тими сервісами, які закривалися, то це в першу чергу ті сервіси, що були орієнтовані на користувачів ПК. Там все-таки простіше викачати нелегальний контент. Якщо ми говоримо саме про мобільну аудиторію, знову ж таки підкреслю, що наш сервіс орієнтований на користувачів мобільного Інтернету в першу чергу саме по закачуванню треків. Я не сказав би, що це сильно поширений варіант по тому, як можна собі дістати музику на мобільний”, – відмічає директор по розвитку бізнесу Opera Software в Росії і СНД Артем Зінов’єв.

* * *

Російські хакери навчилися відмивати гроші через онлайн-ігри. Йдеться про популярний шутере Team Fortress 2. Попри те, що сама по собі гра безкоштовна, в ній існує віртуальна валюта – так звані ключі, які можна обміняти на ті або інші корисні ігрові артефакти.

Ціна одного ключа складає 2,5 долара. Останнім часом найбажанішим об’єктом серед учасників Team Fortress 2 стали віртуальні навушники, зовні нові навушники Apple, що дуже нагадують. Вони дають гравцеві додаткові переваги. Купити навушники безпосередньо не можна, але можна обміняти на 25 ключів, тобто еквівалент 65 реальних доларів.

Бажанням користувачів досягти успіху в грі скористалися російські інтернет-зловмисники. Про це повідомив геймер під ніком base64. Він провів власне розслідування, про яке відзвітував на форумі steamrep.com.

За даними користувача, російські гравці застосовують наступну схему: використовуючи дані крадених кредитних карт, хакери масово скуповують віртуальні ключі в онлайн-магазині Valve, розробника гри. На даний момент зловмисники придбали у такий спосіб більше 5000 ключів. Після цього шахраї обмінюють отримані ключі у гравців на віртуальні навушники. Потім навушники перепродаються на геймерском сайті TF2 Outpost за реальні гроші.

Досі найефективнішою моделлю сірого заробітку у віртуальних світах був продаж і обмін внутрішніх валют, в першу чергу – віртуального золота. Минулого року стало відомо, що охоронці однієї з китайських в’язниць примушували ув’язнених добувати золото в World of Warcraft.

До схеми було притягнене близько 300 засуджених, кожен з яких грав в Warcraft по 12 годин на добу. Щодня один гравець заробляв таким чином близько 900 доларів. Усі засоби керівництво колонії забирало собі.

У випадку з Team Fortress 2 до таких об’ємів поки що далеко. Але, як пише інтернет-видання newsru.com, тривожним моментом є той факт, що банки не зможуть відкликати платежі по вкрадених кредитних картах, оскільки гроші були оперативно виведені з системи.

Стурбовані геймери, вже звернулися до Valve з вимогою розібратися в ситуації, що склалася, проте офіційного коментаря від розробників доки не поступало.

Хай-тек:

Comments are closed.